Aktualności edukacji

  • GRU
    20

    Dzień Seniora

    Dzieci z przedszkola 272 zawsze pamiętają o bielańskich seniorach. Tradycją naszego Przedszkola są wspólne spotkania z seniorami z okazji świąt Dnia Seniora, Dnia Dziecka. Niestety w tym roku nie mogliśmy osobiście gościć seniorów w Naszym Przedszkolu. Dlatego z okazji Europejskiego Dnia Seniora 25 października dzieci w przedszkolu przygotowały własnoręcznie wykonane drobne upominki i okolicznościowe kartki z życzeniami. Chciałyśmy w ten sposób podziękować seniorom, że także o nas pamiętali w Dniu Dziecka. Dostaliśmy piękną niespodziankę przesłaną przez Ośrodek Wsparcia dla Seniorów: Al. Zjednoczenia 13 w postaci filmu pt. "Niesamowite przygody skarpetki". Mogliśmy także wysłuchać osobiście nagranych życzeń, skierowanych do przedszkolaków. Mamy nadzieję, że już niedługo będziemy osobiście gościć seniorów, aby wspólnie bawić się, świętować i słuchać ciekawych historii i wspomnień Naszych gości. Link do krótkiego filmu (bajka o skarpetkach oraz życzenia od seniorów), który uczestnicy Ośrodka Wsparcia dla Seniorów Nr 1 przygotowali z myślą o Dzieciach podczas zajęć teatralnych w placówce: https://youtu.be/JSPGQ4NoXg.

  • GRU
    20

    Wieści z Baśniowej Krainy Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi Nr 309 „Coś nowego, coś zdrowego... przyjemnego dla każdego”

    W ramach realizacji wewnątrzprzedszkolnego programu prozdrowotnego każdego miesiąca dzieje się u nas coś nowego i zaskakującego, co przybliża naszym przedszkolakom tematykę zdrowego żywienia. Nasze dzieci mają okazję aktywnie uczestniczyć w przygotowywaniu różnych posiłków. W wybranych dniach serwujemy naszym przedszkolakom śniadania w postaci stołu szwedzkiego, dzięki czemu chętniej sięgają po produkty, których na gotowych kanapkach nie chcą jeść. Podejmujemy wiele działań, aby nasze przedszkolaki częściej zjadały warzywa i owoce. 23 listopada 2021 roku po raz pierwszy obchodziliśmy „Dzień pomarańczowy”. Od rana trwały wspólne przygotowania do nietypowego dnia. Kolor pomarańczowy towarzyszył nam na każdym kroku. Dzieci wspólnie z rodzicami przygotowały cudowne prace na nasz przedszkolny konkurs „Pomarańczowe Cudaki”. Na wystawie pojawiło się, aż 25 prac konkursowych. Pomysłowość naszych przedszkolaków i ich rodziców przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Uczestnicy do wykonania prac wykorzystali najróżniejsze warzywa i owoce, a postacie jakie z nich powstały, są niezwykle oryginalne. Każda grupa dzieci przygotowała ponadto przeróżne pomarańczowe prace plastyczne. Główną bohaterką stała się marchewka malowana farbami przez najmłodsze grupy oraz ulepiona z masy solnej przez starsze przedszkolaki. Najstarsza grupa zadziwiła wszystkich, ponieważ dzieci własnoręcznie przygotowały i upiekły przepyszne ciasto dyniowe. Pomarańczowy kolor gościł również na przedszkolnych talerzach. Na drugie śniadanie dzieci samodzielnie zrobiły zdrowe warzywno – owocowe szaszłyki – oczywiście w kolorze pomarańczowym. Królową obiadu stała się przepyszna zupa dyniowa. Cały dzień upłynął nam w wesołej, pysznej, a przede wszystkim twórczej atmosferze. „Dzień pomarańczowy” to sposób na wprowadzenie radości i koloru w pochmurne, listopadowe dni. Autor Marlena Runowiecka

  • GRU
    14

    „Z książką za pan brat”

    W dniu 24 listopada 2021r. dzieci z grupy Słoneczniki z Przedszkola nr 182 „Tajemniczy Ogród” wzięły udział w lekcji bibliotecznej pt.: „Z książką za pan brat”. Przedszkolaki zapoznały się z różnymi typami książek i gatunkami literackimi. Utrwaliły wiadomości dotyczące autora, ilustratora oraz wydawnictwa. Miały okazję wcielić się w rolę ilustratorów, rysując ulubioną postać z bajki. Następnie dzieci wykonały zakładki do książek. Za udział w zajęciach dzieci otrzymały nagrodę w postaci książki pt.: „Mój dom”. Pełne wrażeń wróciły do przedszkola. Małgorzata Spilarewicz

  • GRU
    13

    Ogólnopolska akcja „Kocham słyszeć” w Przedszkolu nr 422

    W dniach 19 i 20 października dzieci 5-letnie z Przedszkola nr 422 uczestniczyły w ogólnopolskiej akcji „Kocham słyszeć”. Niedosłuch jako rodzaj niepełnosprawności występuje zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych i może mieć różne przyczyny. Rodzaje zaburzeń słuchu zależą od tego, która część narządu słuchu została uszkodzona i gdzie występują przeszkody w jego funkcjonowaniu. Wyróżniamy zaburzenia przewodzeniowe, odbiorcze, mieszane i centralne zaburzenia słuchu. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, jak zbudowane jest ucho, poznały funkcjonowanie i znaczenie zmysłu słuchu. Zrozumiały codzienne funkcjonowanie osób niedosłyszących oraz zostały uwrażliwione na ich potrzeby. Dla przedszkolaków nie jest już tajemnicą, jak ważną rolę odgrywają aparaty słuchowe w codziennym funkcjonowaniu osób z deficytem słuchu oraz jakie jest działanie implantów ślimakowych. W trakcie zajęć dzieci wzięły też udział w zabawach kształtujących wrażliwość słuchową, wykazując się koncentracją i dużym zaangażowaniem. Na zakończenie zajęć przedszkolaki wykonały piękne prace plastyczne, przedstawiające aparat słuchowy oraz procesor dźwięku, czym pokazały, że potrzeby osób z wadą słuchu są dla nich w pełni zrozumiałe. Paulina Krok – logopeda.

  • GRU
    13

    Udział Przedszkola Nr 301 „Zaczarowany świat” w akcji „Szkoła do hymnu”

    W tym roku po raz kolejny nasze przedszkole włączyło się w ogólnopolską akcję „Szkoła do hymnu”. 10 listopada 2021 r. o godz. 11:11 dzieci ze wszystkich grup uroczyście odśpiewały w swoich salach hymn państwowy. Celem tej akcji jest zachęcenie dzieci i młodzieży do wspólnego przeżywania Narodowego Święta Niepodległości oraz kształtowanie szacunku wobec polskich symboli narodowych. Już najmłodsze przedszkolaki znają godło, flagę i hymn naszego kraju. Dzieci w ramach zajęć i zabaw edukacyjnych zapoznały się z mapą Polski, historią, zabytkami, charakterystycznymi miejscami, znanymi postaciami, muzyką, strojami regionalnymi, legendami itd. Udział w akcji jest jednym z działań rozwijających ich świadomość narodową kształtującą ich postawę patriotyczną. W tym niezwykle ważnym dniu, przedszkolaki chciały pokazać, że pamiętają, świętują i kochają naszą Ojczyznę. Anna Bąkowska

  • LIS
    05

    Projekt z obszaru edukacji przyrodniczej „Idzie jesień…przez las”

    W dniach 04 – 15 listopada 2021 r. realizowaliśmy projekt z obszaru edukacji przyrodniczej „Idzie jesień…przez las”. Podstawowymi założeniami projektu było: poszerzenie wiedzy na temat znaczenia środowiska przyrodniczego oraz kształtowanie postaw ekologicznych. Celami głównymi projektu było między innymi: rozbudzanie zainteresowania światem przyrody, dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią, utrwalanie charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu, utrwalanie i poszerzanie wiadomości nt. gatunków drzew – rozpoznawanie ich po kształcie liści oraz owocach, poznawanie gatunków grzybów, pogłębianie wiedzy nt. sposobów przygotowywania się przez zwierzęta leśne do zimy, rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni oraz kreatywności oraz wzbogacanie słownictwa o słowa związane z lasem. Poprzez realizację zajęć metodą projektu dzieci uczyły się: myślenia, poszukiwania, odkrywania i doświadczania. Po wyborze tematu stworzyliśmy siatkę pytań: Jak wygląda las jesienią? Jakie są grzyby jadalne i niejadalne? Jakie kolory mają liście jesienią? Jakie zwierzęta możemy spotkać w lesie? Jakie są dary jesieni? Co się dzieje z liśćmi jesienią? Czy drzewa iglaste gubią igły? Czym się różnią drzewa jesienne od wiosennych? W czasie realizacji projektu próbowaliśmy wspólnie udzielać odpowiedzi na postawione przez dzieci pytania. Zgromadziliśmy w sali kolekcję różnego rodzaju książek: albumy przyrodnicze, encyklopedie, czasopisma oraz bajki dla najmłodszych dzieci, których akcja rozgrywa się w lesie. Podczas spaceru do pobliskiego parku im. J. Jarnuszkiewicza zachwycaliśmy się pięknem wielobarwnych drzew, szukaliśmy darów jesieni oraz układaliśmy kolorowe bukiety z jesiennych liści. Materiał przyrodniczy znaleziony podczas spacerów: z rodzicami oraz z przedszkolakami zainspirował nas do stworzenia naturalnego leśnego kącika przyrody. W poznawaniu jesiennego środowiska leśnego pomogła nam ciekawa prezentacja multimedialna Spacer po lesie jesienią, a podczas zajęć relaksacyjnych dary z kącika przyrody umożliwiły nam poznawać las różnymi zmysłami. Działania projektowe towarzyszyły przedszkolakom podczas różnorodnych aktywności: językowych, literackich, matematycznych, plastycznych, muzycznych, ruchowych, społecznych, rozwijających sprawność manualną oraz percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo – ruchową. Podczas zajęć nasi wychowankowie mieli możliwość rozwinięcia umiejętności pracy zespołowej, współpracy i wytrwałości. Przygotowały: Agnieszka Cichowska Anna Gos Przedszkole 236 „Mali Odkrywcy”

  • LIS
    02

    Wrzesień w „Kasztanowym Ludku”

    W Kasztanowym Ludku zaczął się nowy rok szkolny. Wszystkie dzieci wróciły zdrowe i zadowolone z wieloma wakacyjnymi wspomnieniami. Wraz z nadejściem września, Kasztanowe Ludki z najstarszych grup rozpoczęły przygodę z Dziecięcą Akademią Sportu, której organizatorem jest Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie. Grupa srebrna wybrała się w tym celu do obiektów sportowych AWF, a pozostałe grupy uczestniczyły w spotkaniach na terenie naszego przedszkola. Podczas pierwszych zajęć w przedszkolu dzieci miały okazję poznać dyscyplinę sportu jaką jest kickboxing, a starszaki, które ćwiczyły w sali AWF, pod czujnym okiem trenera poznawały tajniki piłki ręcznej. Przedszkolakom bardzo spodobały się zajęcia i już niecierpliwością wyczekują następnych. 15 września w naszym Przedszkolu nr 340 obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki czyli niezwykłe święto kreatywności, odwagi i zabawy. Motywem przewodnim tego dnia jest oczywiście kropka i dlatego przedszkolaki w tym dniu, miały na sobie ubrania w kropki. Wszystkie podejmowane działania i zabawy miały za zadanie pomóc dzieciom odkryć swoje talenty, zaprezentować je na forum grupowym, a także zarazić swoją kreatywnością wszystkich odwiedzających nasze przedszkole. Dzieci, przekonały się również, że prawdziwym artystom można się stać dzięki jednej małej kropce. Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka to długo wyczekiwane święto przez wszystkie Kasztanowe Ludki. W tym roku, postanowiliśmy, by to święto trwało aż przez pięć dni, a to za sprawą projektu „Przedszkolak w krainie wielkich emocji”. I tak każdego kolejnego dnia tygodnia dzieci odkrywały jedną emocję, uczyły się ją rozpoznawać, nazywać i szanować. Dowiedziały się również, że wszystkie emocje są potrzebne, ważne by były wyrażane w odpowiedni sposób. Wszystkim działaniom towarzyszyło mnóstwo zabawy. Nie byłoby też święta przedszkolaka bez balu przedszkolaka. A my mieliśmy aż dwa. Jeden żółty, a drugi kolorowy - obydwa pełne szczęścia i radości. 21 września starszaki z grupy turkusowej wybrały się na wycieczkę na Farmę Dyń w Powsinie. Na miejscu na przedszkolaki czekało mnóstwo atrakcji takich jak: zwiedzanie dyniowych kompozycji, wizyta w mini zoo, podczas której dzieci mogły nakarmić i pogłaskać podopiecznych farmy takich jak kury, króliki, kaczki, koziołki. Nie zabrakło wysłuchania krótkiej opowieści o życiu zwierząt oraz zabaw w słomianej zagrodzie, słomianym labiryncie. Pod koniec wycieczki wszystkie dzieci otrzymały dynię, którą zabrały ze sobą do domu. W tym dniu nikomu nie groziła nuda, każdy znalazł coś dla siebie interesującego. Grupa turkusowa z niecierpliwością czeka na kolejną wycieczkę. 30 września jest dniem niezwykle wyjątkowym dla wszystkich mężczyzn, a zwłaszcza tych najmłodszych - obchodzimy wtedy dzień chłopaka. Wszyscy chłopcy z Kasztanowego Ludka tego dnia byli specjalnie traktowani przez swoje koleżanki. W każdej z grup dziewczynki wykonały dla swoich kolegów piękne laurki czy też krawaty, które zostały przez chłopców zabrane do domu. Z początkiem września wszystkie Kasztanowe Ludki przywitały swoich kolegów i koleżanki po wakacjach. Z okazji powrotu do przedszkola odbyła się zabawa taneczna pt: „Witaj przedszkole”. Instruktorka prowadząca zabawę, wspólnie z dziećmi śpiewała piosenki z dziecięcego repertuaru. Nie zabrakło wspólnego pociągu, który jeszcze raz wyruszył do miejsc z wakacji oraz zabaw tanecznych w parach. Tego Dnia wszystkie przedszkolaki wspólnie na świeżym powietrzu świętowały powrót do przedszkola. Opracowała: Magdalena Swornik

  • PAŹ
    29

    Dofinansowanie zakupu komputerów dla dzieci byłych pracowników PPGR

    Miasto Stołeczne Warszawa zaprasza do składania wniosków na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin byłych pracowników PPGR.

  • PAŹ
    28

    Projekt Sensosmyki w Przedszkolu 307 „Wesołe Ekoludki”

    Z radością informujemy, że Ogólnopolski Projekt Sensosmyki, w którym brała udział grupa dzieci 4 letnich w ubiegłym roku szkolnym 2020/2021 zakończył się ogromnym sukcesem. W konkursie zorganizowanym w ramach projektu zdobyliśmy srebrny medal. Realizacja zadań projektowych to nie tylko dobra zabawa, ale też rozwijanie mózgu poprzez stymulację zmysłów, wspieranie rozwoju kreatywności oraz integracja grupy. Najważniejsze są korzyści, jakie zyskały dzieci ucząc się i rozwijając w trakcie niesamowitych zabaw. Udział w projekcie zainspirował dzieci do wielu kreatywnych zabaw, zarówno w przedszkolu jak i na gruncie domowym. Opracowały nauczycielki: Renata Zawilińska i Monika Rostek

  • PAŹ
    26

    Warzywa i owoce – projekt edukacyjny w przedszkolu 422

    We wrześniu dzieci z Przedszkola 422 przy ul. Brązowniczej, z grupy „Sówek” odwiedziły Farmę Dyń w Wieliszewie. Pod wpływem mnogości odmian dobrze im znanej dyni, postanowiły zgłębić wiedzę dotyczącą warzyw i owoców. Tak powstały zajęcia „Warzywa i owoce” realizowane Metodą Projektu. W pierwszej fazie udało nam się spisać kontrakt oraz stworzyliśmy siatkę wiedzy dotyczącą warzyw i owoców. Podczas jej tworzenia dzieci miały mnóstwo ciekawych pomysłów i pytań związanych z tematem, co niemal równocześnie pozwoliło sformułować ogólne i szczegółowe cele naszego projektu. Dzieci były wyjątkowo zainteresowane zmysłowym doświadczaniem, co otwierało drogę wszelkim eksperymentom i poznawaniu nowych smaków. W czasie trwania projektu przygotowywaliśmy sałatki warzywne i owocowe, wyciskaliśmy soki. Kroiliśmy owoce i warzywa poznając ich budowę. Przeprowadzaliśmy obserwacje. Poszukiwaliśmy wiedzy w internecie i książkach tematycznych. Dzieci doskonaliły myślenie przyczynowo –skutkowe układając historyjki obrazkowe „od ziarenka do owocu”. Sadziliśmy cebule i okraszaliśmy śniadanie wychodowanym szczypiorkiem. Odwiedziliśmy sklep z warzywami. Pani prowadząca stragan stała się naszym ekspertem opowiadając o sprzedaży i sposobach przechowywania owoców i warzyw. Stragan, oprócz dobrze znanych i stosowanych w kuchni warzyw i owoców, miał na półkach inne, mniej popularne, a obecnie coraz częściej spotykane warzywa i owoce egzotyczne. Stąd pomysł na indywidualne prezentacje i zaangażowanie rodziców w zdobywanie przez maluchy wiedzy. Okazał się on strzałem w dziesiątkę. Prezentacje oprócz podstawowych wiadomości, przygotowanych w formie obrazkowej i przedstawianych przez dzieci, okraszane były pysznymi przysmakami przygotowanymi wraz z rodzicami. Mieliśmy okazję kosztować frytek z batatów, placuszków z patisona czy babeczek z granatem. Dzieci próbowały owocu kaki, marakui, fig czy liczi. Wąchaliśmy karczocha i próbowaliśmy bakłażana. Dzieci tworzyły różnorodne prace plastyczne przy wykorzystaniu np. ziemniaczanych stempelków. Grupa poznała piosenki i wierszyki o tematyce projektu. Cała sala stała się wystawą reprezentującą zdobywaną wiedzę i doświadczenie. Na zakończenie zaprosiliśmy dzieci z grupy Kolorowe Kredki na przedstawienie „Na straganie” podsumowujące nasz projekt. Koledzy bili nam brawo a nam było szalenie przyjemnie. Przygotowała: Agata Borowy