Aktualności edukacji

  • KWI
    21

    Nauka i zabawa z językiem angielskim – edukacyjne projekty językowe w Przedszkolu nr 236 w roku szkolnym 2021/2022

    „Mali Odkrywcy” z Przedszkola Nr 236 zapoznają język angielski poprzez różne działania o charakterze zabawowym. Jedną z form nauki przez zabawę były edukacyjne projekty językowe przeprowadzone we wszystkich grupach wiekowych w roku szkolnym 2021/2022. Maluszki uczyły się i bawiły kolorami w okresie Świąt Wielkanocnych – projekt językowy „Play with colours at Easter”. W średniakach zajęcia koncentrowały wokół postaci misia Teddy Bear – projekt językowy „Play with Teddy Bear”. Starszaki swoje językowe doświadczenia zbierały w oparciu o książkę „The very hungry Caterpillar” autorstwa Eric Carle – projekt językowy „Play with caterpillar”. Celem podjętych działań było rozwijanie świadomości językowej i wrażliwości kulturowej poprzez różnorodne aktywności z elementami języka angielskiego oraz budowanie pozytywnej motywacji do poznawania języków obcych na dalszych etapach edukacyjnych. Dzieci poznawały poprzez literaturę i zabawy do treści książek, zabawy matematyczne i muzyczno-ruchowe oraz zabawy plastyczne. Nieodłącznym elementem wszystkich działań projektowych były aktywności prowadzone z użyciem tablicy multimedialnej, tak lubiane i chętnie podejmowane przez dzieci. Poprzez zabawy i ćwiczenia przedszkolaki osłuchiwały i poznawały słownictwo związane z tematyką określoną w poszczególnych projektach edukacyjnych. W językowe projekty edukacyjne zaangażowali się rodzice naszych przedszkolaków – nieodzowni i nieocenieni partnerzy naszych działań w przedszkolu. Przygotowali w domu z dziećmi materiały, które posłużyły do naszych zajęć projektowych – kartonowe postaci misiów czy jaj wielkanocnych. Uwieńczeniem naszych działań projektowych jest przygotowanie z dziećmi piosenek nawiązujących do treści projektów, które zaprezentują swoim rodzicom podczas uroczystości Zakończenia Roku Szkolnego oraz Pożegnania Przedszkola. Opracowanie: Małgorzata Liedtke i Joanna Kózka

  • MAR
    31

    Luty w Kasztanowym Ludku

    Dzień Listonosza 16 lutego w Naszym Przedszkolu obchodziliśmy Dzień Listonosza. Dzieci wykazały się wiedzą i znajomością zawodu listonosza. Poprawnie dopasowywały atrybuty potrzebne w pracy listonoszowi. Własnoręcznie zaprojektowały znaczki pocztowe. Każdą grupę odwiedził pan listonosz przekazując paczkę pocztową dzieciom. Produkty ekologiczne W ramach programu prozdrowotnego przy współpracy z Sanepidem grupa srebrna zrealizowała temat: „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”. Realizując zadania programowe skupiliśmy uwagę na zdrowym odżywianiu się, czyli na jedzeniu naturalnych produktów bez dodatku różnych konserwantów. Przedszkolaki poznały symbol promujący ekologiczną żywność tj.: listek z dwunastu gwiazd na zielonym tle. Wspólnie zaprojektowały piramidę zdrowego żywienia i stylu życia. W ramach Ogólnopolskiego Projektu „Twórczy Kompas Sztuki” dzieci z grupy srebrnej wykonały pracę techniczną „Gwiaździsta noc” w słoiku na podstawie sztuki jednego ze słynnych 19 wiecznych malarzy, Vincenta van Gogha „Gwiaździsta noc”. Warsztaty kulinarne W dniu 16 lutego kasztanowe ludki z grupy niebieskiej uczestniczyły we wspaniałych warsztatach kulinarnych, podczas których mogły dowiedzieć na czym polega praca pizzermana. A wszystko za sprawą pani Marty - mamy jednej z dziewczynek z grupy oraz pana Radosława, którzy na co dzień pracują w pizzerii Biesiadowo. Podczas zajęć dzieci miały okazję uczestniczyć w procesie powstawania pizzy i dowiedzieć się jakich składników potrzeba, aby ją przygotować. Jak przystało na prawdziwych pizzermanów, z przygotowaniem pizzy przedszkolaki poradziły sobie znakomicie. Po udekorowaniu wszystkimi dodatkami, pizze zostały upieczone w przedszkolnym piecu, a następnie zjedzone przez naszych małych kucharzy. To była fascynująca podróż kulinarna połączona z elementami terapii sensorycznej, dzięki której w prosty i przyjemny sposób mogliśmy wspierać dzieci w poznawaniu zmysłowym, a także wprowadzić ich do świata zawodów. Dzięki uprzejmości pizzerii Biesiadowo nasza społeczność przedszkolna otrzymała voucher na 30 % rabatu na każdą pizzę u nich zamówioną. Warsztaty z pierwszej pomocy 17 lutego dzieci z Przedszkola Nr 340, uczestniczyły w kolejnych warsztatach z pierwszej pomocy przedmedycznej. Pod okiem Ratownika Medycznego przeprowadziły resuscytacje na fantomie, dowiedziały się, co należy zrobić podczas zakrztuszenia oraz przypomniały sobie, jak ułożyć potrzebującego w bezpiecznej pozycji. Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w takich warsztatach, zawsze mają wiele pytań, a nowe umiejętności chłoną jak gąbka. Warsztaty krawieckie 18 lutego to kolejny dzień warsztatowy w grupie niebieskiej z Przedszkola nr 340. Tym razem, dzięki pani Aldonie – mamie Mikołaja, dzieci miały możliwość poznania zawodu krawcowej. Pani krawcowa pokazała dzieciom maszynę do szycia oraz rekwizyty związane z jej zawodem. Dzieciaki rysowały kredą i specjalnym mydełkiem na materiale, dowiedziały się również, w jakim celu robi się te wszystkie kreski i dlaczego na lewej stronie. Bardzo się spodobały im się wielkie nożyce krawieckie i odgłos jaki wydają podczas krojenia materiału. Dla wszystkich dzieci zajęcia były wyzwaniem jak i wspaniałą przygodą, gdyż każdy z przedszkolaków mógł usiąść przy maszynie i spróbować sztuki krawieckiej. Przedszkolaki pracowały pod czujnym okiem pani Aldony i pań z przedszkola. Każde dziecko mogło wykazać się kreatywnością i twórczością. A efektem działań naszych przedszkolaków były worki na skarby. Bal karnawałowy 23 lutego w Przedszkolu Nr 340 odbył się bal karnawałowy. Dla przedszkolaków to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni. To atrakcja bardzo lubiana przez wszystkie dzieci, dostarcza im wiele radości i moc przeżyć. Tak było też tego dnia w naszym przedszkolu. Od rana pojawiały się kolorowe postacie. Dzieci przebrane były za bohaterów znanych bajek, w salach przedszkolnych można było spotkać wróżki, królewny, księżniczki, motylki, rycerzy, piratów, pajacyki czy policjantów. Gościmy tatę – bankowca 25 lutego, grupa czerwona gościła jednego z rodziców, tatę chłopca, który pracuje w banku. W ramach preorientacji zawodowej, od najmłodszych lat pragniemy zapoznać dzieci z wieloma zawodami, jednym z nich był właśnie bankowiec. Dzieci z zaciekawieniem słuchały o tym, skąd się biorą pieniądze, na czym polega praca w banku i poznały sposoby na oszczędzanie. Na zakończenie wizyty, nasz gość mile zaskoczył naszych przedszkolaków, ponieważ obdarował każdego świnką skarbonką. Myślimy, że to dobry początek na to, aby oszczędzając spełniać marzenia.

  • MAR
    29

    Nabór na rok szkolny 2022/23 do Społecznej Szkoły Muzycznej im. Witolda Lutosławskiego

    W tym roku Społeczna Szkoła Muzyczna im. Witolda Lutosławskiego obchodzi swoje 30-lecie.

  • MAR
    29

    Dyżury wakacyjne w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych w okresie lipiec – sierpień 2022 r.

    Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że zapisy do dyżurujących w okresie wakacyjnym przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych będą prowadzone z wykorzystaniem systemu elektronicznego. Szczegółowa informacja o harmonogramie dyżurów i zasadach zapisów jest opublikowana na stronie internetowej Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy. Rejestracja wniosków w systemie elektronicznym rozpocznie się 4 kwietnia 2022 r. Autor: BMM

  • MAR
    25

    Konkurs techniczno – muzyczny „Instrument muzyczny z surowców wtórnych” w Przedszkolu Nr 236 ,,Mali Odkrywcy”

    W środę 16 lutego odbyło się rozstrzygnięcie konkursu techniczno - muzycznego „Instrument muzyczny z surowców wtórnych” zorganizowanego przez nasze Przedszkole. Celem konkursu było rozwijanie kreatywności i dziecięcej twórczości, wrażliwości muzycznej oraz promowanie wśród najmłodszych postaw ekologicznych i uwrażliwienie na konieczność dbania o środowisko naturalne. Przedmiotem konkursu było stworzenie instrumentu muzycznego z surowców wtórnych. Dzieci wraz z Rodzicami stworzyły wyjątkowe, niepowtarzalne instrumenty muzyczne, wykorzystując surowce wtórne. Nadały im drugie życie, włączając się w ten sposób w ochronę środowiska. Wśród pracy pojawiły się między innymi: gitary zrobione z plastikowych butelek po płynach do prania, bębenki z puszek lub pudełek, grzechotki z butelek i guzików, tamburyno z papierowych talerzyków. Wszystkie instrumenty były pomysłowo i starannie wykonane i co najważniejsze, można było na nich zagrać. Pomysłowość dzieci i rodziców była zaskakująca. Dostarczone przez dzieci instrumenty zostały wyeksponowane w formie wystawy w holu głównym przedszkola. Opracowanie: Anna Trzpioła, Joanna Kózka i Małgorzata Liedtke – nauczycielki z P236.

  • MAR
    25

    Projekt edukacyjny „Muzyczne zabawy Przedszkolaków” w Przedszkolu nr 236 „Mali Odkrywcy”

    W drugi semestr roku szkolnego 2021/2022 starszaki z Przedszkola Nr 236 wkroczyły z muzyką i wesołym śpiewem. W dniach 28.02.2022 - 04.03.2022 realizowaliśmy w grupie pięciolatków Projekt edukacyjny „Muzyczne zabawy przedszkolaków”. Celem projektu było rozwijanie wrażliwości muzycznej i zainteresowania muzyką wśród przedszkolaków, rozwijanie wyobraźni muzycznej i wyzwalanie chęci wyrażenia uczuć i myśli za pomocą ruchu i śpiewu, przybliżanie sylwetek sławnych kompozytorów oraz zaznajomienie z wybranymi utworami charakterystycznymi dla ich twórczości. Poprzez realizację założeń projektowych przedszkolaki poznawały także różnorodność kulturową i językową. Założeniem projektu było zainteresowanie dzieci treściami muzycznymi, ale również korelacja muzyki z innymi obszarami edukacyjnymi – aktywnościami językowymi, sztuką, matematyką, przyrodą i ekologią, techniką, wielokulturowością i językami obcymi, co pozwoliło na skuteczne i atrakcyjne formy zdobywania nowych wiadomości i umiejętności przez dzieci. Przy muzyce Fryderyka Chopina zwróciliśmy uwagę na piękno przyrody i powstały ciekawe obrazy namalowane przez dzieci farbami. Przy utworach Vivaldiego ćwiczyliśmy treści matematyczne związane z kalendarzem i porami roku. Postać i muzyka Ludwiga van Beethovena była okazją do osłuchania Hymnu Europy i zabaw z piosenkami w różnych językach oraz tańców. Prawa czy lewa, lewa czy prawa? – muzyczne zabawy matematyczne, kodowanie muzyczne to obszar, w którym dzieci bardzo chętnie działają. Muzyka i ekologia? – doskonałe połączenie. Przedszkolaki grały na instrumentach prawdziwych oraz instrumentach ekologicznych wykonanych z surowców wtórnych: butelek, pojemników i kartonowych rolek. Podczas zajęć plastyczno-technicznych starszaki samodzielnie wykonały ekologiczne instrumenty, które posłużyły do zabaw muzycznych w czasie realizacji projektu. Przedszkolaki uczestniczyły w wielu aktywnościach, działaniach, zabawach, ćwiczeniach zaproponowanych przez nauczycielki realizujące projekt oraz zaproszonych gości – nauczycieli P236, którzy przygotowali interesujące spotkania muzyczne. We współpracy z rodzicami stworzyliśmy wspaniały kącik muzyczny, zawierający liczne eksponaty i materiały uatrakcyjniające nasze działania. W czasie realizacji projektu przedszkolaki uczestniczyły w muzycznych wydarzeniach, które zorganizowane były przez nasze przedszkole – Bal Karnawałowy i Warsztaty edukacyjne o tematyce muzycznej „Peru i Boliwia”. Nasze starszaki chętnie uczestniczyły w muzycznych propozycjach, doskonale się bawiąc i ucząc jednocześnie. Przez cały tydzień rozbrzmiewała u nas muzyka i śpiew, wprowadzając wszystkich w radosny nastrój. Opracowanie: Nauczycielki przedszkola: Małgorzata Liedtke i Anna Trzpioła

  • MAR
    25

    Bal Karnawałowy w Przedszkolu nr 39 ,,Pod Topolami''

    W dniu 16.02.2022 r. w Przedszkolu nr 39 ,,Pod Topolami'' odbył się Bal Karnawałowy. Dzieci czekała miła niespodzianka, bo drzwi do przedszkola były pięknie udekorowane bramą z balonów. Idąc po korytarzu nasi milusińscy mogli podziwiać piękne dekoracje karnawałowe. Sale również miały ,,balowy” wystrój. Dzieci przebrane za różne postacie zaraz po śniadaniu rozpoczęły tańce. Były tańce indywidualne, w parach, barwne korowody. Wszyscy świetnie się bawili. Nie zabrakło konkursów, w których chętnie uczestniczyły dzieci. Najwięcej radości wywołał konkurs z krzesełkami. W czasie przerwy w muzyce, odstawiano jedno krzesełko, a ilość dzieci pozostawała bez zmian. Wszyscy dbali o to, by każde dziecko miało miejsce. Śmiech i radość zapanowały, gdy na kilku krzesełkach siedziała cała grupa dzieci, jedne na drugich, łącznie z paniami. Następnym konkursem był konkurs na najpiękniejszy taniec. Każde z dzieci bardzo się starało, by jego taniec był tym jedynym i niepowtarzalnym. Prezentowano różne gatunki taneczne od tańca towarzyskiego po break dance. Dzieci były bardzo dumne ze swoich strojów, już dzień wcześniej z zapałem opowiadały, w co się przebiorą, więc z ochotą wzięły udział w prezentacji przebrań. W sali utworzono scenę, po której każdy przeszedł i zaprezentował swój strój. Dzieci poruszały się jak prawdziwe modelki i modele po wybiegu. Z dumą chodziły w rytm muzyki, dokonywały obrotów i prezentacji swoich przebrań. Taniec z balonami również cieszył się olbrzymią popularnością. Utrudnienie w postaci nie dotykania rękami balonów, a utrzymaniu ich podczas tańca w parach między sobą nie sprawiało naszym milusińskim żadnego problemu. Taniec na gazecie również wywołał dużo pozytywnych emocji i uśmiechu. Zadaniem tańczącej pary było, nie tylko nie wyjść stopą poza gazetę rozłożoną na dywanie, ale też składać ją w coraz mniejsze kwadraty i dalej tańczyć. To była prawdziwa sztuka, ale dzieci poradziły sobie z radością i bez problemu. Po korowodach tanecznych nadszedł czas na zdjęcia wykonywane przez fotografa. Dzieci z uśmiechem pozowały do fotografii. To był niezapomniany dzień pełen emocji i wrażeń. Jolanta Kryńska

  • LUT
    25

    Mazowiecki program przygotowania szkół, nauczycieli i uczniów do nauczania zdalnego

    Miasto Stołeczne Warszawa w partnerstwie z Samorządem Województwa Mazowieckiego realizuje projekt pn. „Mazowiecki program przygotowania szkół, nauczycieli i uczniów do nauczania zdalnego” w ramach X Osi priorytetowej „Edukacja dla rozwoju regionu”, Działania 10.1 „Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży”, Poddziałania 10.1.1 „Edukacja ogólna” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020 dofinansowany ze środków budżetu państwa w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu wynosi: 70 624 291,63 zł natomiast dofinansowanie ze środków budżetu państwa wynosi: 2 374 495,00 zł. Projekt ma na celu podniesienie jakości nauczania w szkołach z terenu Województwa Mazowieckiego i przygotowanie ich do nauki zdalnej, poprzez zakup sprzętu IT i oprogramowania oraz przeprowadzenie szkoleń dla uczniów i nauczycieli.

  • MAR
    23

    „Podróż po Ameryce Południowej” – Przedszkole 422

    Dzieci z Przedszkola 422 corocznie w czasie ferii zimowych „wyruszają” w podróż po najciekawszych zakątkach świata. W minionych latach dzieci poznawały Polskę i Europę, Afrykę, Azję oraz Amerykę Północną. W tym roku nadszedł czas, aby poznać Amerykę Południową.

  • MAR
    21

    Dzień otwarty w Przedszkolu Specjalnym nr 245 dla Dzieci Słabowidzących „Sowy Mądrej Głowy”

    Przedszkole Specjalne Nr 245 dla Dzieci Słabowidzących „Sowy Mądrej Głowy” przy ul. K. Pruszyńskiego 1 jest jedną z dwóch w Warszawie i jedyną na Bielanach placówką dla dzieci z problemami wzrokowymi.