-
Nasz profil na portalu Facebook Link otwiera się w nowej karcie -
Nasz profil na portalu Twitter Link otwiera się w nowej karcie - Nasz profil na portalu Youtube Link otwiera się w nowej karcie
- Nasz profil na portalu Instagram Link otwiera się w nowej karcie
- Nasz profil na portalu LinkedIn Link otwiera się w nowej karcie
Edukacja
Aktualności edukacji
- LIS14
„Projekt Dynia” w grupie Maki z Przedszkola nr 182 „Tajemniczy Ogród”
W ostatnim tygodniu października przedszkolaki z grupy Maki wzięły udział w projekcie „Dynia”. Dzieci przygotowały mapę informacji o tym warzywie oraz siatkę pytań, na które poszukiwały odpowiedzi. Podczas zajęć metodą Edukacja Przez Ruch ćwiczyły rytmiczne skakanie, kreślenie, odrysowywanie, orientację na arkuszu papieru, opóźnioną gratyfikację, kreślenie linii falistej i czytanie obrazu. Efektem końcowym było przepiękne dyniowe dzieło. W czasie projektu dzieci rozwijały również umiejętności matematyczne, językowe, jak również ćwiczyły spostrzeganie i pamięć. Poznały wygląd i nazwy różnych dyń. Na koniec tygodnia przygotowały przepyszne i zdrowe muffiny dyniowe. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem i ciekawością podejmowały wszystkie działania. Opracowała: Renata Czapka
- LIS14
Pasowanie na Przedszkolaka w Przedszkolu nr 422 „Kolorowa Sowa” – pierwsze kroki w społeczności przedszkolnej
Pasowanie na Przedszkolaka to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu najmłodszych dzieci. To symboliczne wprowadzenie ich do społeczności przedszkolnej – pełnej radości, zabawy, nauki i przyjaźni. Dla wielu maluchów to pierwszy tak uroczysty moment w nowym miejscu, a dla rodziców – wzruszający dowód, że ich dziecko staje się częścią większej wspólnoty. Uroczystość pasowania to nie tylko święto, ale też podsumowanie pierwszych tygodni w przedszkolu, podczas których dzieci poznawały zasady grupy, uczyły się współpracy, samodzielności i odpowiedzialności. Poprzez zabawę, piosenki, wierszyki i wspólne działania maluchy odkrywają, że przedszkole to miejsce, w którym każdy jest ważny i akceptowany. Pasowanie to także piękna lekcja integracji i wspólnoty. Dzieci uczą się, że razem można więcej – łatwiej się bawić, uczyć i pokonywać trudności. Wspólne świętowanie wzmacnia więzi między dziećmi, nauczycielami i rodzicami, a także buduje poczucie bezpieczeństwa i przynależności. Uroczystość ta pozostaje w pamięci na długo – jest początkiem wielu pięknych chwil, wspólnych przygód i odkryć w świecie przedszkolnym. Od tej chwili każde dziecko może z dumą powiedzieć: „Jestem przedszkolakiem!” W naszym Przedszkolu nr 422 „Kolorowa Sowa” odbyła się uroczystość pasowania na przedszkolaka w dniu 29 października. Uroczystość rozpoczęła się o godzinie 10:30 częścią artystyczną, przygotowaną przez dzieci z grupy Kotki pod kierunkiem swoich wychowawców – Małgorzaty Czerwińskiej, Patrycji Michalik oraz nauczyciela rytmiki, Kamili Lewandowskiej. Mali artyści z wielkim zaangażowaniem zaprezentowali piosenki i wiersze z repertuaru dziecięcego. Wśród śpiewanych utworów znalazła się nowa wersja piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek” oraz hymn grupy „My jesteśmy kotki dwa”, które wprowadziły wszystkich w radosny, pełen ciepła nastrój. Po części artystycznej nastąpił najbardziej oczekiwany moment – część oficjalna. Pani dyrektor Anna Skwarka dokonała uroczystego pasowania, dotykając każdego dziecka symbolicznym, pluszowym ołówkiem i przyjmując je do grona przedszkolaków „Kolorowej Sowy”. Dla wielu dzieci było to pierwsze tak ważne wydarzenie w życiu, pełne emocji, radości i wzruszeń. Na zakończenie uroczystości każdy nowo pasowany przedszkolak otrzymał pamiątkowy dyplom oraz drobny upominek. Po części oficjalnej uczestnicy spotkania zostali zaproszeni na słodki poczęstunek, który stanowił miłe dopełnienie uroczystości. Wspólne rozmowy, uśmiechy oraz radosna atmosfera sprawiły, że ten dzień na długo pozostanie w pamięci dzieci i ich rodziców. Pasowanie na przedszkolaka to ważny moment w życiu najmłodszych – symboliczny początek drogi ku samodzielności, nauce i zabawie. Cieszymy się, że mogliśmy towarzyszyć naszym Kotkom w tym szczególnym dniu i życzymy im wielu radosnych chwil w przedszkolu! Patrycja Michalik, nauczycielka w grupie „Kotki”
- LIS14
„Sowa z wysoka na dzieci zerka, już przedszkolaki bawią się w berka!” A skąd zerka? Oczywiście z Przedszkola nr 422 „Kolorowa Sowa”!
Już niedługo, bo na początku lutego 2026 r. rozpocznie się rekrutacja do przedszkoli. Dlatego przedszkole nr 422 "Kolorowa Sowa" zaprasza wszystkich przyszłych przedszkolaków i ich rodziców na Dzień Otwarty 22 listopada w godzinach 10:00- 12:00. Będzie to doskonała okazja, aby zobaczyć jak funkcjonuje nasze przedszkole, zobaczyć jego wszystkie zakątki, a także porozmawiać z Panią Dyrektor, naszymi nauczycielami i specjalistami. Będzie to dzień wspanialej zabawy, który zaczniemy wspólnie śpiewając i grając na instrumentach. Kolejna stacja naszej przedszkolnej podróży to czas na rozwinięcie kreatywności i wyobraźni podczas prac artystycznych. Na przyszłych przedszkolaków będzie czekać równie wspaniała zabawa w sali Integracji Sensorycznej a tam - tory przeszkód, zabawa masami plastycznymi czy tez wspólne masażyki. Nie zabraknie również czasu na samodzielne poznawanie sali przedszkolnej. Ale 22 listopada to dopiero początek odkrywania "Kolorowej Sowy"! Na kolejne spotkanie zapraszamy 24 listopada o 17:30 - w tym dniu prosimy o zabranie wygodnego stroju, maty do ćwiczeń i oczywiście dobrego humoru. 25 listopada o 17:30 na Państwa będą czekać nasi specjaliści: logopeda, psycholog, pedagog specjalny oraz terapeuta SI. Panie chętnie odpowiedzą na nurtujące Państwa pytania oraz opowiedzą o zajęciach, które prowadzą, w tym dniu zapraszamy bez dzieci. 26 listopada o 17:30 zapraszamy dzieci i rodziców na muzyczny i kolorowy zawrót głowy- mnóstwo zabawy, śpiewu i tańca. Zarówno 24 jak i 26 listopada nie zapomnimy o brzuchach przyszłych przedszkolaków. Dzieci będą mogły posmakować podwieczorku przygotowanego przez nasze wspaniale kucharki! Nie możemy się już doczekać na te spotkania. Anna Pietruszka, nauczyciel wychowawca
- PAŹ16
Wrzesień w Kasztanowym Ludku
Wrzesień w naszym przedszkolu Nr 340 Kasztanowego Ludka obfitował w liczne aktywności edukacyjne, artystyczne oraz integracyjne, mające na celu wszechstronny rozwój dzieci oraz kształtowanie postaw prospołecznych i prozdrowotnych. Na początku miesiąca dzieci uczestniczyły w przedszkolnych przedstawieniach teatralnych, które nie tylko dostarczyły im wielu emocji i radości, ale także wzbogaciły ich doświadczenia kulturalne. Korzystając ze sprzyjającej pogody, przedszkolaki odbywały regularne spacery, podczas których poznawały zmiany zachodzące w przyrodzie oraz poszukiwały darów jesieni. Była to doskonała okazja do prowadzenia obserwacji przyrodniczych i rozwijania świadomości ekologicznej. W połowie miesiąca wszystkie grupy obchodziły Międzynarodowy Dzień Kropki – święto kreatywności i odkrywania talentów, inspirowane historią dziewczynki o imieniu Vashti z książki The Dot autorstwa Petera H. Reynoldsa. Tego dnia w przedszkolu królowały oczywiście kropki – w ubiorze dzieci i nauczycieli, w dekoracjach sal oraz w przygotowanych zabawach i zajęciach. Dzieci miały okazję poznać historię Vashti i przekonać się, że każdy ma w sobie ukryty talent. W każdej grupie odbywały się różnorodne aktywności plastyczne z motywem kropki – dzieci malowały, wyklejały i tworzyły wyjątkowe prace, w których mogły wyrazić swoją wyobraźnię i pomysłowość. Były również zabawy ruchowe, gry, zadania z wykorzystaniem kropek oraz wspólne oglądanie filmu animowanego na podstawie książki. Dzień Kropki był dla dzieci nie tylko okazją do twórczej zabawy, ale też do rozmowy o tym, że każdy jest wyjątkowy i ma w sobie coś, co warto rozwijać i pielęgnować. Radość, entuzjazm i zaangażowanie dzieci pokazały, jak ważne są takie dni w codziennej pracy przedszkola. Dnia 16 września dzieci z naszego przedszkola wybrały się na wycieczkę do „Malowanej Zagrody” – miejsca, w którym mogły przenieść się w czasie i poznać elementy dawnego życia na wsi. Podczas pobytu dzieci miały okazję zobaczyć, jak wyglądała stara wiejska szkoła – usiadły w zabytkowych ławkach, obejrzały tabliczki, kałamarze oraz inne przedmioty, których kiedyś używano podczas nauki. Było to dla nich ciekawe i pouczające doświadczenie. Dużą atrakcją było również poznanie tradycyjnego procesu wypieku chleba. Dzieci zobaczyły, jak powstaje chleb od podstaw, a następnie miały okazję go skosztować – degustacja cieszyła się dużym zainteresowaniem i smakowała wszystkim wyjątkowo! Nie zabrakło także atrakcji na świeżym powietrzu – przejażdżka wozem ciągniętym przez traktor wywołała wiele radości i śmiechu. Dzieci mogły również obejrzeć stare maszyny rolnicze, które kiedyś służyły do pracy na polu. Było to ciekawe uzupełnienie zajęć o życiu na wsi i pracy rolnika. Wycieczka była bardzo udana – dzieci wróciły zadowolone, pełne wrażeń i nowych doświadczeń. W tym czasie dzieci z grupy czerwonej odwiedziły pobliską bibliotekę, aby zapoznać się z zasadami jej funkcjonowania. Dzieci poznały zasady zachowania w bibliotece, obejrzały półki z różnymi pozycjami książkowymi, przypomniały sobie znane postacie z bajek oraz wysłuchały uważnie opowiadania o kici koci, czytanego przez panią bibliotekarkę. Radość sprawiła dzieciom kolorowanie ich ulubionej postaci bajkowej. Z okazji pierwszego dnia jesieni, dzieci z każdej grupy przedszkola przygotowały występ podczas poranka edukacyjnego, prezentując przed całym przedszkolem piosenkę o tematyce jesiennej. Była to dla nich okazja do zaprezentowania swoich umiejętności wokalnych oraz przełamywania tremy podczas występów publicznych. Dnia 24 września odbył się wyjątkowy bieg – Runmageddon Kids, w którym udział wzięła grupa niebieska i pomarańczowa pięciolatków. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem i radością pokonywały przygotowaną trasę z przeszkodami: wspinanie, czołganie, skakanie przez opony i przeskakiwanie przez małe płotki. Mimo zmęczenia na twarzach uczestników nie brakowało uśmiechów i satysfakcji z ukończenia biegu. Każde dziecko otrzymało pamiątkowy worek z niespodziankami. 28 września dzieci zaangażowały się w obchody Dnia Jabłka, poznając walory zdrowotne tego owocu poprzez różnorodne działania edukacyjne i plastyczne. W ramach działań profilaktycznych 29 września, grupy starsze odwiedziła przedstawicielka służb ratunkowych ze staży miękkiej, która przeprowadziła pogadankę na temat bezpieczeństwa oraz zasad wzywania pomocy. Dzieci utrwaliły sobie numer alarmowy 112 oraz dowiedziały się, jak zachować się w sytuacjach zagrożenia. Strażniczka opowiedziała dzieciom o swojej pracy, o tym, w jakich sytuacjach pomaga mieszkańcom miasta oraz jak dba o porządek i bezpieczeństwo. Dzieci z zainteresowaniem oglądały mundur strażnika, poznając znaczenie jego poszczególnych elementów. Gość przyprowadził również maskotkę Straży Miejskiej "Rysia", która wzbudziła ogromną radość wśród przedszkolaków. Wrzesień był miesiącem intensywnej adaptacji, integracji oraz aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkolnej społeczności. Wszystkie działania podejmowane w grupach miały na celu wspieranie wszechstronnego rozwoju dzieci oraz przygotowanie ich do dalszych etapów edukacji.
- PAŹ14
Konferencja Sieci Szkół Stowarzyszonych z UNESCO – Przedszkole nr 422 „Kolorowa Sowa”
W dniach 9 – 10 października w Warszawie odbyła się coroczna konferencja Szkół Stowarzyszonych z Unesco. Konferencję uroczyście otworzyła Pani Wiceministra Katarzyna Lubnauer (www.gov.pl). Konferencja Sieci Szkół Stowarzyszonych z UNESCO to wyjątkowe spotkanie dyrektorów, nauczycieli i przedstawicieli instytucji edukacyjnych, które aktywnie realizują misję UNESCO w zakresie promowania pokoju, zrównoważonego rozwoju, dialogu międzykulturowego oraz edukacji dla wszystkich. Celem wydarzenia jest wymiana doświadczeń i dobrych praktyk w zakresie działań podejmowanych przez szkoły należące do sieci, a także inspirowanie do podejmowania nowych inicjatyw edukacyjnych i wychowawczych. Podczas konferencji omawiane są zagadnienia dotyczące m.in.: edukacji dla pokoju, zrównoważonego rozwoju i praw człowieka, wspierania kreatywności i innowacyjności w procesie nauczania, rozwijania kompetencji międzykulturowych i społecznych uczniów, wykorzystania współpracy międzynarodowej w edukacji. Spotkanie jest okazją do zaprezentowania projektów realizowanych przez szkoły w ramach sieci, w tym inicjatyw eTwinning, projektów ekologicznych, artystycznych i społecznych. Konferencja służy również wzmocnieniu współpracy między placówkami i budowaniu wspólnoty szkół działających w duchu wartości UNESCO. Należy podkreślić, że współpraca w ramach Sieci Szkół Stowarzyszonych z UNESCO to nie tylko prestiż, lecz przede wszystkim zobowiązanie do kształtowania postaw odpowiedzialności, tolerancji, solidarności i otwartości wobec świata. W Sieci Szkół Stowarzyszonych z Unesco w Polsce jest 110 placówek, w tym 6 przedszkoli, a wśród nich 3 przedszkola z warszawskich Bielan! Przedszkola Stowarzyszone z Unesco: Przedszkole nr 422 „Kolorowa Sowa”, Przedszkole 327 „Kolorowa Kraina”, Przedszkole 409 „Królestwo Maciusia I”. Na czym polega Stowarzyszenie Szkół z UNESCO Sieć Szkół Stowarzyszonych z UNESCO (ASPnet – Associated Schools Project Network) to międzynarodowy program edukacyjny działający pod patronatem Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Oświaty, Nauki i Kultury (UNESCO). Powstał w 1953 roku i obecnie zrzesza tysiące szkół, przedszkoli oraz placówek oświatowych z całego świata, które wspólnie realizują idee i wartości UNESCO. Celem uczestnictwa w sieci jest kształtowanie postaw odpowiedzialności, tolerancji, poszanowania różnorodności kulturowej oraz troski o środowisko. Szkoły stowarzyszone z UNESCO podejmują działania edukacyjne i wychowawcze ukierunkowane na budowanie pokoju, dialogu międzykulturowego, zrównoważonego rozwoju i praw człowieka. Anna Skwarka
- CZE17
Nowoczesna przestrzeń, która inspiruje – Przedszkole nr 422 „Kolorowa Sowa” laureatem warszawskiego konkursu na najlepsze przestrzenie uczenia się.
Z ogromną dumą i radością informujemy, że nasze przedszkole uzyskało akceptację kapituły konkursu na najlepsze przestrzenie uczenia się . Tą wyjątkową nagrodę przyznano za stworzenie środowiska edukacyjnego, które nie tylko spełnia wysokie standardy funkcjonalności, ale przede wszystkim sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dzieci. Przestrzeń, która wspiera edukację W konkursie oceniano nie tylko estetykę wnętrz, ale również to, w jaki sposób przestrzeń wpływa na proces uczenia się, motywację oraz samopoczucie przedszkolaków, rodziców i pracowników. Nasze przedszkole zostało docenione za nowoczesne, otwarte podejście do projektowania miejsc nauki – z uwzględnieniem potrzeb uczniów, nauczycieli oraz całej społeczności szkolnej. Współtworzone przez społeczność Jednym z elementów, które zadecydowały o sukcesie, było szerokie zaangażowanie społeczności – dzieci, rodziców i pracowników – w projektowanie przestrzeni. Dzięki wspólnej pracy udało się stworzyć miejsce, które odpowiada na realne potrzeby użytkowników i jednocześnie zachęca do kreatywności, samodzielności oraz współdziałania. Inspiracja na przyszłość Otrzymana nagroda to dla nas nie tylko powód do dumy, ale także motywacja do dalszych działań. Chcemy, aby nasza placówka stale się rozwijała, a przestrzeń edukacyjna była dynamiczna, otwarta i inspirowała do nauki przez całe życie. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu – Wasze pomysły, zaangażowanie i wsparcie miały ogromne znaczenie. Szczególne podziękowania dla Natalki z grupy Wiewiórki, która dzielnie i rezolutnie uczestniczyła w nagraniu filmiku konkursowego, podziękowania dla Pań: Kasi K., Mileny W., Izy B., Zuzi P. za przygotowanie materiału filmowego na konkurs. Dziękuję również Paniom: Kasi W., Joli K. za nieustającą pracę nad organizacją i aranżacją wnętrza przedszkola. Wspólnie udowadniamy, że edukacja może odbywać się w przestrzeni, która naprawdę wspiera rozwój i budzi pasję do zdobywania wiedzy. Anna Skwarka Link do wyników konkursu: edukacja.um.warszawa.pl.
- KWI28
Obchody Światowego Dnia Świadomości Autyzmu w Przedszkolu nr 422 ,,Kolorowa Sowa”
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu przypada corocznie 2 kwietnia. Został ustanowiony w 2008 r. Jego celem jest propagowanie wiedzy na temat autyzmu i budowanie wrażliwości społecznej w tym zakresie. W naszym przedszkolu, w ramach Światowego Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu, obchodziliśmy wspomniany dzień 15 kwietnia. Podobnie jak w ubiegłym roku, przedszkolaki wzięły udział w Niebieskich Igrzyskach – ogólnopolskim wydarzeniu organizowanym przez Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku. Ma ono charakter edukacyjny i sportowo-integracyjny. Niebieskie Igrzyska pokazują, jak wspaniale dzieci rozwijające się neurotypowo i neuroatypowo mogą uczestniczyć w zajęciach sportowych i wspólnotowych. W tym roku do wspomnianych obchodów zaprosiliśmy także chętnych rodziców. Ten wyjątkowy dzień rozpoczął się od obejrzenia przez przedszkolaków i obecnych rodziców przedstawienia pt. „Niebieski Kopciuszek”, w wykonaniu nauczycielek oraz dzieci z najstarszej grupy. To wzruszająca historia dziewczynki, która mieszka obok nas. Patrzy na świat w odmienny sposób. Zaburzenia ze spektrum autyzmu wywołują u niej dezintegrację zmysłów oraz trudności w: postrzeganiu świata, uczeniu się, porozumiewaniu i kontaktach społecznych. Jednak wiele osób o tym nie wie i postrzega ją jako dziwną i obcą. Głównym przesłaniem przedstawienia było zachęcenie zgromadzonych dzieci i dorosłych do akceptacji dziewczynki i nie oceniania jej przez pryzmat odmiennych zachowań. By pomóc Niebieskiemu Kopciuszkowi rozbić taflę szkła oddzielającego ją od pozostałych ludzi, warto przede wszystkim zrozumieć podłoże jej odmienności ze spokojem, szacunkiem i dobrocią. Po zakończeniu przedstawienia dzieci wzięły udział w tematycznych zabawach nawiązujących swą treścią do tradycyjnej wersji ,,Kopciuszka” autorstwa Ch. Perraulta, podczas których dowiedziały się o sposobach pomagania sobie nawzajem. Przedszkolaki współpracując ze sobą poszukiwały par pantofelków. Ponadto, angażując zmysły węchu i dotyku rozpoznawały warzywa, by następnie przygotować z nich zupę. Wykazując się cierpliwością oddzielały szczypcami fasolę od ryżu. Najstarsze dzieci wykazały się dużą wiedzą nt. wybranych związków frazeologicznych uczestnicząc w multimedialnym quizie. Przygotowując się do sportowej części spotkania, przedszkolaki ze wszystkich grup wykleiły znicz Niebieskich Igrzysk symbolami swoich grup. Podsumowaniem dnia było uczestnictwo dzieci w zajęciach sportowych, przy wspaniałym wsparciu obecnych rodziców. Przedszkolaki pamiętając o zasadach fair play dzielnie doskonaliły swoją sprawność fizyczną w przygotowanych aktywnościach. Tego dnia każdy był zwycięzcą i otrzymał pamiątkowy medal Niebieskich Igrzysk oraz symboliczny błękitny balon. Słuchając słów hymnu Niebieskich Igrzysk autorstwa p. Izabeli Minga – “(...) Każdy sprawny jest inaczej, szybciej biegnie, wyżej skacze. My tu różnic nie widzimy tylko dobrze się bawimy”. Warto byśmy uczyli dzieci już od najmłodszych lat akceptacji osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. By umiały się wobec nich kierować otwartością, empatią, zrozumieniem i szacunkiem. Tym samym dostrzegając wartość poznania drugiej osoby zacierały nakreślone dotąd granice społecznego dystansu. mgr Paulina Mazur mgr Milena Witosińska
- MAR27
"Spokojnie, to tylko emocje" – konkurs z udziałem nauczycielek z Przedszkola nr 236 „Mali Odkrywcy”
W dniu 25 marca w Przedszkolu nr 317 "Smykolandia" odbyło się uroczyste podsumowanie konkursu "Spokojnie, to tylko emocje". Wydarzenie miało na celu promowanie edukacji emocjonalnej wśród najmłodszych oraz wymianę doświadczeń i pomysłów w zakresie pracy dydaktycznej. Konkurs skierowany był do nauczycieli przedszkoli, a jego uczestnicy mieli za zadanie stworzyć pomoc dydaktyczną oraz scenariusz zajęć związanych z tematyką emocji. Prace konkursowe oceniane były pod kątem kreatywności, wartości merytorycznej oraz praktycznego zastosowania w pracy z dziećmi. Z dumą informujemy, że w konkursie udział wzięły dwie nauczycielki z Przedszkola nr 236 "Mali Odkrywcy", które za swoją wartościową pracę otrzymały nagrodę specjalną. Ich projekt został doceniony za oryginalność oraz skuteczność w nauczaniu dzieci rozpoznawania i radzenia sobie z emocjami. Wszystkie zgłoszone do konkursu prace zostały zebrane i opracowane w formie książki, która została udostępniona, aby inspirować innych nauczycieli oraz rodziców do świadomej pracy nad emocjami dzieci. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy organizatorom za stworzenie przestrzeni do dzielenia się wiedzą i doświadczeniami, które z pewnością przyczynią się do jeszcze lepszego wsparcia emocjonalnego najmłodszych.
- MAR24
Dzieci z Przedszkola nr 236 "Mali Odkrywcy" świętują Pierwszy Dzień Wiosny
Pierwszy Dzień Wiosny był wyjątkowym dniem dla dzieci z Przedszkola nr 236 "Mali Odkrywcy". Przedszkolaki nie tylko powitały nową porę roku, ale także uroczyście odebrały nagrody w konkursie plastycznym organizowanym przez dyrektora oraz nauczycieli placówki. Tematem tegorocznego konkursu było hasło: „Przedszkolak sprawny i zdrowy – do zabawy zawsze gotowy”. Dzieci, wspólnie z rodzicami, przygotowały piękne prace plastyczne, które ozdobiły tablice wejściowe w holu głównym przedszkola. Kolorowe i pomysłowe dzieła przyciągały wzrok wszystkich odwiedzających placówkę, tworząc radosną i wiosenną atmosferę. Konkurs cieszył się ogromnym zainteresowaniem – wzięło w nim udział aż 54 przedszkolaków! Każdy uczestnik został nagrodzony, a uśmiechy na twarzach dzieci świadczyły o tym, jak wielką radość sprawiła im ta inicjatywa. Serdecznie gratulujemy wszystkim małym artystom! Życzymy dalszych sukcesów i zachęcamy do udziału w kolejnych konkursach organizowanych przez nasze przedszkole. Niech kreatywność i radość z tworzenia towarzyszą dzieciom każdego dnia!
- MAR17
Afrykańskie ferie w Przedszkolu nr 422 „Kolorowa Sowa”
Coraz częściej przyjmuje się pogląd, że pierwsze etapy edukacji, a szczególnie okres przedszkolny mają ogromny wpływ na rozwój umiejętności społecznych, emocjonalnych, poznawczych oraz na kształtowanie postaw i wartości młodego człowieka. Stworzenie sprzyjającego środowiska wczesnej edukacji i opieki ma kluczowe znaczenia dla prawidłowego rozwoju i dobrostanu dziecka, gwarantując mu dobry start w dorosłość. Przedszkole nr 422 „Kolorowa Sowa” od lat jest członkiem Szkół Stowarzyszonych UNESCO, którego celem jest propagowanie współpracy międzynarodowej wśród dzieci i młodzieży oraz budowanie wzajemnego zrozumienia, które jest kluczowe dla zachowania pokoju na świecie. Jako członek Szkół Stowarzyszonych przedszkole podejmuje szereg twórczych działań edukacyjnych i wychowawczych promujących wartości takie jak: współpraca, tolerancja, szacunek dla różnorodności kulturowej i dziedzictwa, dbałość o planetę oraz zrównoważony rozwój. Działania te mają na celu zwiększanie świadomości dzieci na temat różnorodności kulturowej oraz kształtowanie postaw opartych na wartościach. Tradycyjnie w czasie ferii zimowych przedszkolaki wyruszają w podróż po różnych zakątkach świata z UNESCO. W tym roku celem podróży była Afryka – niezwykle ciekawy kontynent, pełen różnorodnych kultur i zwyczajów, oszałamiającej flory i fauny oraz wielu niezwykłych miejsc wpisanych na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Dzieci w wieku przedszkolnym mają naturalną otwartość i ciekawość świata, dlatego z wielkim zainteresowaniem uczestniczyły w zajęciach, odkrywając dzikie zwierzęta sawanny, bogatą roślinność lasów równikowych czy pustynne tereny Sahary. Ponadto, przedszkolaki miały okazję poznać tradycje kenijskiego plemienia Masajów, zobaczyć, jak wygląda najwyższa góra Afryki Kilimandżaro i dowiedzieć się, jakie tajemnice skrywają egipskie piramidy. Podczas wyprawy nie mogło zabraknąć wątku muzycznego – dzieci miały okazję wziąć udział w warsztatach bębniarskich prowadzonych przez nauczyciela z Gwinei. To wyjątkowe spotkanie było okazją do poznania instrumentów i podjęcia pierwszych prób zagrania na nich, które dały dzieciom wiele radości. Punktem kulminacyjnym i zwieńczeniem tej niezwykłej przygody było wspólne spotkanie całej społeczności przedszkolnej, podczas którego dzieci przebrane w kolorowe stroje, miały okazję zaprezentować program artystyczny związany z kulturą afrykańską oraz wziąć udział w quizie wiedzy o Afryce. Wydarzenia w „Kolorowej Sowie” były bez wątpienia okazją do integracji całego środowiska przedszkolnego, poszerzenia wiedzy o świecie oraz nauką tolerancji, współdziałania i otwartości na inne kultury. Przedszkole odgrywa szczególną rolę w życiu małego człowieka, dlatego warto wykorzystać ten czas na kształtowanie postaw opartych na wartościach tak, aby w przyszłości, już jako dorośli ludzie mogli czynić świat przyjaznym i bezpiecznym miejscem. Opracowała: Magdalena Czerwińska