Bielany Dzielnica m.st. Warszawy

Tablica informacyjna

Rada Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy

Informacje dla mieszkańców

  • GRU
    16

    Komunikat o pracy kas Urzędu

    Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że w związku z inwentaryzacją w dniu 31 grudnia 2021 r. (piątek), kasy Urzędu będą nieczynne. W dniach 29 – 30 grudnia 2021 r. (środa – czwartek), kasy będą przyjmowały płatność tylko gotówką.

  • LIS
    25

    Nowe zasady funkcjonowania punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w Urzędzie Dzielnicy Bielany

    Szanowni Państwo, w związku ze wzrostem liczby zachorowań na COVID-19 w Warszawie, mając na względzie bezpieczeństwo mieszkańców i osób świadczących pomoc prawną informujemy, że od 25 listopada 2021 r. przywrócone zostają telefoniczne i mailowe porady w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego, w tym nieodpłatnej mediacji. Porady prawne, bezpośrednio w punkcie udzielane są tylko w uzasadnionych przypadkach – beneficjentom, którzy chcą złożyć dokumentację w sprawie, a nie posiadają lub nie obsługują urządzeń do komunikowania się na odległość (komputer z dostępem do Internetu lub skaner). W trosce o bezpieczeństwo przyjmowane będą tylko osoby, u których nie stwierdzi się objawów grypowych lub grypopodobnych, przy zachowaniu ścisłego reżimu sanitarnego. Nieodpłatne porady są adresowane do osób, które nie są w stanie z własnych środków ponieść kosztów pomocy prawnej i obywatelskiej. W celu uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej lub porady obywatelskiej za pośrednictwem środków komunikacji na odległość, należy umówić się na telefoniczną lub mailową poradę dzwoniąc pod numer: 19115 lub przesłać prośbę o udzielenie porady na odległość ze wskazaniem preferowanej formy kontaktu (telefon, mail) na adres mailowy wybranego punktu: Nieodpłatna pomoc prawna, pon. – pt. w godz. 8:00 – 12:00, mail: nppar5bielany@um.warszawa.pl Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, pon. – pt. w godz. 12:00 – 16:00, mail: nppar5bielany@um.warszawa.pl Po uzyskaniu pomocy prawnej lub obywatelskiej istnieje możliwość wyrażenia anonimowej opinii na temat udzielonej porady. Należy wskazać imię i nazwisko osoby udzielającej porady, adres pocztowy lub mailowy punktu oraz datę udzielenia porady. Opinię należy przesłać mailowo na adres: pomocprawna@um.warszawa.pl lub listownie na jeden z poniższych adresów: Jeżeli pomoc prawna była świadczona przez punkt prowadzony przez adwokata lub radcę prawnego: Biuro Prawne m.st Warszawy Plac Bankowy 2, 00-095 Warszawa Jeżeli pomoc prawna lub poradnictwo obywatelskie były świadczone przez punkt prowadzony przez organizację pozarządową (NGO): Biuro Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy ul. Kruczkowskiego 2 00-412 Warszawa Pomoc DE MINIMIS Nieodpłatna pomoc prawna dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą Zgodnie z ustawą z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 708) od dnia 26 sierpnia 2020 r. nieodpłatna pomoc prawna udzielana osobom fizycznym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą w ciągu ostatniego roku osób jest pomocą de minimis. Osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, ubiegająca się o pomoc de minimis zgodnie z treścią art. 37 ust. 1 ww. ustawy, przed udzieleniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego jest zobowiązana przestawić podmiotowi udzielającemu tj. m.st. Warszawa następujące dokumenty: wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis i zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat podatkowych, oświadczenia o wielkości otrzymanej pomocy/nieotrzymaniu pomocy de minimis we wskazanym w pkt. 1 okresie. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego komunikatu i zamieszczone jest na stronie internetowej m.st. Warszawa. W oświadczeniu należy wskazać dane kontaktowe. informacji niezbędnych do udzielenia pomocy, określonych w rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegających się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311) dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis. *Pomoc prawna nie zostanie udzielona podmiotowi ubiegającemu się o skorzystanie z takiej formy pomocy publicznej do momentu przekazania dokumentów (zaświadczenia, oświadczenia i informacje) bezpośrednio w punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej bądź nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. *W przypadku udzielania pomocy prawnej w trybie zdalnej, pomoc prawna nie zostanie udzielona podmiotowi ubiegającemu się o skorzystanie z takiej formy pomocy publicznej do momentu przekazania dokumentów (zaświadczenia, oświadczenia i informacje) bezpośrednio do Urzędu m.st. Warszawy (na adres Biuro Pomocy i Projektów Społecznych 00-412 Warszawa ul. L. Kruczkowskiego 2 lub Biuro Prawne 00-095 Warszawa Pl. Bankowy 2) lub za pośrednictwem drogi elektronicznej pomocprawna@um.warszawa.pl . Po dostarczeniu wymaganych dokumentów skontaktuje się z Państwem urzędnik w celu ustalenia terminu konsultacji. Ważne! Pomoc publiczna jest monitorowana i obejmuje gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji o udzielanej pomocy publicznej, w szczególności o jej rodzajach, formach i wielkości oraz przestrzeganie krajowego limitu skumulowanej kwoty pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie. Dane beneficjentów korzystających z pomocy są publikowane w sprawozdaniach udostępnione na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W związku z tym aby uzyskać pomoc beneficjent zobligowany jest podać dane niezbędne do sporządzenia sprawozdania (tj.:NIP, nazwę, podstawę prawną udzielenia pomocy, dzień udzielenia pomocy, wielkość przedsiębiorcy, informacje o siedzibie firmy, miejscu zamieszkania i rodzaju prowadzonej działalności, wartość pomocy, formę oraz przeznaczenia pomocy). Na podstawie zgromadzonych danych zostanie wydane zaświadczenie o skorzystaniu z pomocy de minimis. Pomoc publiczna przyznana niezgodnie z zasadami rynku wewnętrznego oraz pomoc wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi w postaci kwoty stanowiącej równowartość udzielonej pomocy de minimis wraz z odsetkami.

  • PAŹ
    29

    Nowe dowody osobiste już w listopadzie

    W piątek, 5 listopada, tylko do godz. 12:00, będzie można załatwić sprawy z zakresu dowodów osobistych. Skrócenie czasu obsługi, we wszystkich urzędach dzielnic, związane jest z wdrażaniem rządowych rozwiązań technicznych, które umożliwią wyrobienie nowego dokumentu tożsamości. 

  • PAŹ
    06

    Informacja w sprawie handlu w okresie Wszystkich Świętych w 2021 roku

    Informujemy, że wnioski o wydanie zezwolenia na prowadzenie handlu okolicznościowego w okresie Wszystkich Świętych w 2021 roku, w pasie drogowym  ul. Horacego oraz ul. Kwitnącej będą przyjmowane w dniach 11 – 15 października 2021 w budynku Urzędu, ul. Żeromskiego 29, wejście główne, sala obsługi WOM.

  • PAŹ
    04

    Program "Dobry Start" - dyżur pracowników ZUS w Urzędzie Dzielnicy Bielany

    Szanowni Państwo, od 1 lipca wnioski o 300 zł w ramach programu dobry start można składać wyłącznie elektronicznie. W związku z tym wychodząc na przeciw potrzebom mieszkańców w dniu 5 października 2021 r. (wtorek) oraz 26 października 2021 r. (wtorek) w godz. 9:00 – 12:00 w Urzędzie Dzielnicy Bielany – stanowisko 35 (sala obsługi), będą dyżurować pracownicy ZUS, którzy pomogą złożyć wniosek o świadczenie dobry start, ale także założyć profil na portalu PUE. Do świadczenia uprawnieni są rodzice dzieci i młodzieży uczącej się. Za obsługę programu odpowiedzialny jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Więcej infortmacji na stronie: https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry start: http://https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start