null

Warsztaty logopedyczne w Przedszkolu nr 422

Drukuj otwiera się w nowej karcie

18 kwietnia 2018r w Przedszkolu nr 422 odbyły się warsztaty logopedyczne dla rodziców z dziećmi, których celem było przedstawienie praktycznych rozwiązań wspierających rozwój mowy dziecka. Podstawą poprawnego mówienia jest między innymi odpowiednia ruchomość narządów artykulacyjnych, właściwy tor oddechowy czy prawidłowy słuch. Warto je z dzieckiem trenować, a na warsztatach zachęcała do tego wyjątkowa Myszka Smiki. Po zabawie integracyjnej, łączącej uczestników zajęć „kłębuszkiem przyjaźni”, rodzice wraz ze swoimi pociechami aktywnie włączyli się w ćwiczenia usprawniające motorykę aparatu mowy. Smiki w czasie czytania bajki logopedycznej pokazywała, w jaki sposób trenować narządy mowy. Jak się okazało dzieci aktywnie słuchały opowiadania, co dało się zauważyć podczas kolejnego zadania, polegającego na doborze składników na ciasto naleśnikowe. Następnie wszyscy wspólnie „ubili” ciasto podczas zabawy ćwiczącej koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową w rytmie muzyki. Tematyka kuchenna pojawiła się także podczas ćwiczeń percepcji słuchowej, kiedy dzieci wysłuchiwały dźwięków dochodzących z kuchni i dopasowywały je do ilustracji. Na warsztatach nie mogło zabraknąć też językowych potyczek, a sprzyjały temu zabawy „Kanapki z serem” oraz „Gdzie schował się kotek?”. Dzieci wraz z rodzicami tworzyły słowa, w którym ukryło się hasło „ser”. Kto podał poprawną odpowiedź mógł położyć plaster serka dla Myszki Smiki na kromce chleba. Następnie dzieci losowały z krążącego po kole koszyczka obrazki z kotkiem, ćwicząc posługiwanie się wyrażeniami przyimkowymi. Na koniec przedszkolaki wraz z rodzicami wykonały swoje własne myszki z papieru, służące ćwiczeniom oddechowym. Dzieci, zaprzyjaźniając się z Myszką Smiki zdecydowanie się nie nudziły. Dzięki Smiki ćwiczenia stały się zabawą, a dzieci słuchając opowieści o przygodach Myszki i realizując wyznaczone przez nią zadania przy wsparciu rodziców, nawet nie zorientowały się, że właśnie wykonały ważną pracę. Warto jest angażować rodziców do wspólnych spotkań i pokazywać, jak poza gabinetem logopedycznym dbać o prawidłowy rozwój mowy dzieci.

Paulina Krok - logopeda

Zobacz galerię (3 zdjęć)