null

Projekt Edukacyjno – Badawczy ,,Matematyka w czterech porach roku – jesień" w Przedszkolu Nr 236 ,,Mali Odkrywcy"

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Matematyka jest elementem naszego codziennego życia. Już od najmłodszych lat dziecko zderza się z matematyką np. w sklepie (ważenie, liczenie), na ulicy (figury geometryczne) oraz w najbliższym środowisku- otoczeniu (bloki, domy), itd. Dlatego naturalną rzeczą jest kształtowanie pojęć matematycznych u dzieci już od najmłodszych lat. Matematykę możemy dostrzec również w zmieniających się porach roku. Projekt edukacyjno – badawczy ,,Matematyka w czterech porach roku – jesień” rozpoczęliśmy od 8 października do 19 października i przeprowadzony został w dwóch grupach dzieci 3 letnich .

Celem naszego projektu było przede wszystkim rozwijanie zainteresowań matematycznych, rozbudzanie dziecięcej aktywności i samodzielności poprzez działania z zakresu edukacji matematycznej oraz tworzenie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy. W ramach projektu dzieci miały możliwość obserwacji zmian zachodzących jesienią w przyrodzie. Gromadziły skarby jesieni, które wykorzystywały w działalności plastycznej, technicznej, muzycznej. Bez problemu poradziły sobie z liczeniem, klasyfikowaniem wg wielkości i koloru, porównywaniem, układaniem rytmów oraz ważeniem.

Każdy przedszkolak doskonale rozpoznaje, nazywa, segreguje- owoce i warzywa. Zróżnicowane metody i formy podejmowanych aktywności sprzyjały zaangażowaniu przedszkolaków w proponowane działania, a przede wszystkim niosły dzieciom radość.

Opracowały : Ewa Dąbrowska , Joanna Kózka , Renata Stróżyk - nauczycielki z Przedszkola Nr 236.

Zobacz galerię (6 zdjęć)