W obliczu stanu epidemii Rafał Trzaskowski Prezydent m.st. Warszawy, zdecydował o wstrzymaniu wysyłki decyzji o wysokości podatku od nieruchomości na 2020 r.
Zgodnie z obowiązującą ustawą, wszystkie osoby fizyczne, zobowiązane do zapłaty podatku od nieruchomości, muszą uiścić pierwszą ratę podatku (1/4 całej kwoty) w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji. To oznacza, że dopóki właściciel nieruchomości nie otrzyma decyzji – nie będzie musiał uiszczać podatku! Dzięki wstrzymaniu wysyłki, taka sytuacja dotyczyć będzie zdecydowanej większości podatników.
Wolą Prezydenta m.st. Warszawy, decyzje podatkowe będą wysyłane dopiero po ustaniu stanu epidemii.
Co jeśli dostałeś decyzję?
Niewielki procent decyzji został rozesłany do mieszkańców. W takim przypadku, po otrzymaniu pisma należy złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności lub rozłożenie płatności na dogodne raty.
Masz pytanie? Skontaktuj się z Centrum Obsługi Podatnika - numery (czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00): tel. 519 066 098, 514 603 566, 509 647 711, (22) 325 91 41, (22) 325 91 42 oraz (22) 443 99 91.
Wszelką korespondencję do COP można wysyłać za pośrednictwem epuap.gov.pl, czyli konta do załatwiania spraw urzędowych przez Internet oraz elektronicznie na adres: Sekretariat.COP@um.warszawa.pl.