null

Kontrolujemy umowy zawarte przez mieszkańców na odbiór śmieci

Drukuj link otwiera się w nowej karcie
Zdjęcie ilustracyjne. Przedstawia dwóch pracowników firmy zajmującej się odbiorem śmieci w trakcie pracy. Widoczny fragment śmieciarki oraz cztery pojemniki na odpady: zielony, niebieski, żółty i czerwony.

W imieniu Urzędu m.st. Warszawy kontrolujemy, czy właściciele nieruchomości, którzy są zwolnieni z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, posiadają umowę na odbiór takich odpadów. W związku z tym prosimy właścicieli nieruchomości z terenu Bielan o dostarczenie do Urzędu Dzielnicy kserokopii dowodu posiadania takiej umowy i dowodu opłat za tę usługę.

Urząd m.st. Warszawy ma obowiązek prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy. W związku z powyższym przeprowadzamy kontrolę wypełniania przez wyżej wymienionych właścicieli posesji obowiązku podpisania umowy na odbiór odpadów komunalnych.

Zwracamy się do właścicieli nieruchomości, od których nie są odbierane odpady komunalne w systemie miejskim, o dostarczenie do Urzędu Dzielnicy Bielany w celu kontroli:

  • - dowodu posiadania umowy na odbiór odpadów komunalnych,
  • - dowodu uiszczania opłat za ww. usługi.

Kserokopię dokumentów lub skany należy złożyć w Urzędzie Dzielnicy Bielany m. st. Warszawy w Wydziale Obsługi Mieszkańców, przesłać pocztą tradycyjną lub przesłać drogą elektroniczną na adres e-mail: bielany.urzad@um.warszawa.pl.

Właściciele posesji, którzy nie dostarczą wyżej wymienionych dokumentów do urzędu do 8 sierpnia 2024 r., zostaną skontrolowani przez pracowników urzędu w terenie

Kontakt: Wydział Ochrony Środowiska, tel. 22 325 43 81, e-mail: bielany.wos@um.warszawa.pl.

 

Podstawa prawna:

Zgodnie z art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1439 t.j.) gminy mają obowiązek prowadzenia elektronicznej ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy. W związku z powyższym Urząd Dzielnicy Bielany m.st. Warszawy przeprowadza kontrolę wypełniania przez właścicieli posesji z terenu dzielnicy Bielany obowiązków wynikających z art. 5 ust. 1 pkt 3b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2519 ze zm.). Zgodnie z wymogiem art. 6 ust. 5aa ww. ustawy kontrola przeprowadzana jest raz na dwa lata.