null

Niższe stawki za odbiór odpadów po 1 lipca 2013 r.

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Program pomostowy i obniżone opłaty – tak będzie wyglądał odbiór śmieci od warszawiaków po 1 lipca. Rada Warszawy przyjęła stawki opłaty śmieciowej na okres przejściowy, trwający do 31 stycznia 2014 r. Za wywóz odpadów segregowanych mieszkańcy stolicy zapłacą od 10 zł do 60 zł.

Od 1 lipca 2013 r. do 31 stycznia 2014 r., na koszt miasta, śmieci od mieszkańców będą odbierać firmy dotychczas obsługujące warszawiaków – tak w skrócie wygląda program pomostowy przygotowany przez władze stolicy w związku z orzeczeniem Krajowej Izby Odwoławczej, przedłużającym postępowanie przetargowe na wywóz i zagospodarowanie odpadów w stolicy zgodnie z nowym systemem, który miał ruszyć z początkiem lipca. W trakcie trwania programu pomostowego stawki za odbiór śmieci będą niższe niż planowane w docelowej wersji systemu. Mieszkańcy będą płacić miastu, a nie firmom. Miasto będzie z pobieranej opłaty śmieciowej opłacać faktury za odbiór śmieci od mieszkańców, które firmy będą przesyłać bezpośrednio do ratusza.

Co w tej sytuacji powinni zrobić właściciele i zarządcy nieruchomości:

  • od 1 lipca umożliwić odbiór odpadów
  • do 19 lipca złożyć deklarację z uwzględnieniem nowych stawek w urzędzie dzielnicy, zgodnie z miejscem zamieszkania lub siedziby, bądź wysłać listem poleconym na adres urzędu dzielnicy
  • do 28 dnia każdego miesiąca (w lipcu 2013 r. do 29 dnia miesiąca) wnosić miesięczną opłatę na konta udostępnione na stronach internetowych Urzędu m.st. Warszawy oraz w urzędach dzielnic

Mieszkańcy domów wielorodzinnych powinni poinformować zarząd nieruchomości o liczbie osób zamieszkujących w mieszkaniu oraz wybranym sposobie zbierania odpadów. Należy również pamiętać o aktualizowaniu tych informacji u zarządcy po każdej zaistniałej zmianie.

Za odbiór śmieci segregowanych warszawiacy mieszkający w domach wielorodzinnych w okresie przejściowym zapłacą:

  • w przypadku osób mieszkających samotnie: 10 zł,
  • w przypadku gospodarstw domowych liczących dwie osoby: 19 zł,
  • w przypadku gospodarstw domowych liczących trzy osoby: 28 zł,
  • w przypadku gospodarstw domowych liczących cztery lub więcej osób: 37 zł.

Właściciele domów jednorodzinnych będą uiszczać comiesięczną opłatę za odbiór posegregowanych śmieci według następujących stawek:



Gospodarstwo domowe Dom jednorodzinny Lokal mieszkalny w domu jednorodzinnym gdy wydzielono dwa lokale
jednoosobowe 30 zł 15 zł
dwuosobowe 45 zł 23 zł
trzyosobowe i więcej 60 zł 30 zł



Stawki za odpady niesegregowane będą wyższe o ok. 20%.

Zmiany dotyczyć będą również przedsiębiorców, którzy produkują odpady komunalne. Za jednorazowe opróżnienie pojemnika śmieci posegregowanych o pojemności 120 l zapłacą 15 zł. Za odbiór 240 l śmieci zbieranych w sposób selektywny stawka wyniesie 19 zł, za 660 l - 37 zł, za 770 l - 40 zł, za 1100 l - 45 zł. Jednorazowe opróżnienie pojemnika śmieci zbieranych selektywnie o pojemności 3 500 l będzie kosztowało 152 zł. Każde dodatkowe rozpoczęte 1000 l do odebrania powiększy opłatę o 40 zł.

Uchwała została opublikowana 13 czerwca br. w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Wchodzi w życie z dniem 28 czerwca 2013 r. Dopiero od tego dnia będzie można składać w Wydziałach Obsługi Mieszkańców danej dzielnicy deklaracje z nowymi stawkami opłat za odpady komunalne.

W kolejne soboty (29 czerwca, 6 i 13 lipca, w godz. 08.00-16.00) w Urzędzie Dzielnicy Bielany przy ul. Żeromskiego 29 dyżurować będą pracownicy, gotowi udzielać Państwu informacji na temat czekających nas zmian. Aby ułatwić składanie deklaracji, w tygodniu od 15 do 19 lipca wydłużamy godziny pracy Wydziału Obsługi Mieszkańców w urzędzie dzielnicy do godz. 19.00.