null

Most Północny - ostatni etap

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Dobiega końca budowa Mostu Północnego, który połączy Bielany z Białołęką. Rozpoczęła się ona na początku czerwca 2009 r. Most o długości 795 m składać się będzie z trzech niezależnych przepraw: tramwajowej oraz dwóch drogowych. Jednak tramwaje pojadą mostem prawdopodobnie dopiero w 2013 r. – kiedy Tramwaje Warszawskie ułożą trakcję elektryczną. Najdłuższe przęsło mostu ma 160 m.

Sama trasa mostu Północnego będzie miała 4,3 km długości na odcinku od węzła z ulicą Modlińską na Białołęce do węzła przesiadkowego Młociny na Bielanach. Ma na nim obowiązywać ograniczenie prędkości do 80 km na godzinę. Wykonawcą robót budowlanych odcinka od ul. Pułkowej do ul. Modlińskiej jest konsorcjum firm w składzie: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A. (lider konsorcjum), SANDO Budownictwo Polska S.A., Construccciones Sanchez Dominguez S.A. (Hiszpania), KROMISS – Bis Sp. z o.o. (Polska). Koszt budowy to 976 618 384 zł.

Budowa drugiego odcinka Trasy Mostu Północnego od węzła z ul. Pułkową do węzła przesiadkowego Młociny obejmuje m.in. budowę jezdni trasy wraz z budową wiaduktów nad ul. Encyklopedyczną, budowę ul. Encyklopedycznej z nowym wjazdem do zajezdni tramwajowej, skrzyżowaniem z ul. Zgrupowania AK Kampinos czy przebudowę trasy tramwajowej. Prace budowlane realizuje firma SKANSKA za kwotę ok. 51,5 mln zł.

22 listopada br. rozpoczęły się trwające kilka dni testy wytrzymałości – 16 wypełnionych gruzem 32-tonowych ciężarówek wjechało na teren mostu sprawdzając, czy nie dochodzi do niebezpiecznych drgań. Nie odnotowano żadnych nieprawidłowości. Gotowe są też już niemal wszystkie trasy dojazdu do mostu. Należy natomiast jeszcze uzupełnić takie rzeczy jak ekrany akustyczne, barierki i latarnie.

Oprac. M. U. na podst. www.zmid.waw.pl