Jeśli mieszkasz i rozliczasz podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) w Warszawie to możesz otrzymać Kartę Warszawiaka, a Twoje dzieci Kartę Młodego Warszawiaka.
Karty zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2014 r.
Wnioski można składać na bieżąco, również w roku 2014.
Dla kogo?
Każdy, kto mieszka i rozlicza podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) w Warszawie może otrzymać Kartę warszawiaka, a dzieci osób rozliczających się w stołecznym urzędzie skarbowym - Kartę Młodego Warszawiaka. Karta Młodego Warszawiaka przysługuje dzieciom do ukończenia 20. roku życia lub studentom do ukończenia 26. roku życia.
Karta Warszawiaka i Karta Młodego Warszawiaka będą działały na bazie elektronicznej karty będącej nośnikiem biletów. Docelowo będą miały inny wygląd. Od 3 grudnia 2013 r. na obowiązujące karty będzie naklejany specjalny hologram.
Jak otrzymać kartę?
Ten, kto posiada już spersonalizowaną Warszawską Kartę Miejską (WKM) lub inny elektroniczny nośnik biletów (np. Elektroniczna Legitymacja Studencka, Uczniowska), nie musi wyrabiać nowej karty – wnioskuje jedynie o wydanie hologramu.
Trzy proste kroki, aby mieć Kartę warszawiaka lub Kartę młodego warszawiaka:
- Wypełnić wniosek na stronie www.ztm.waw.pl lub w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM (POP) i Wydziałach Obsługi Mieszkańców w dzielnicach (WOM):
zielony (I) – dla osoby indywidualnej,
niebieski (R) – dla rodziny,
pomarańczowy (3) – dla rodziny z trójką dzieci. - Wysłać wniosek poprzez stronę www.ztm.waw.pl, pocztą do ZTM (ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa,) lub złożyć osobiście w dowolnym POP lub WOM. Lista punktów dostępna na stronie www.ztm.waw.pl. Jeśli wyrabia się nową kartę, trzeba dołączyć do wniosku aktualne zdjęcie.
- Odebrać kartę lub hologram w miejscu, które wskazało się we wniosku. O terminie odbioru mieszkaniec zostanie poinformowany mailem. W przypadku, gdy nie poda się we wniosku kontaktu do siebie, może uzyskać informację o terminie odbioru pod numerem 19115.
Ważne! Odbierając Kartę warszawiaka i młodego warszawiaka, trzeba wziąć ze sobą wymagane dokumenty:
- wniosek podpisany przez wszystkie pełnoletnie osoby, także jeśli wniosek był wysłany przez Internet,
- dowód osobisty, prawo jazdy lub paszport,
- dokumenty potwierdzające stopień pokrewieństwa (np. akt urodzenia dziecka),
- karty WKM lub inne elektroniczne nośniki biletów wskazane we wniosku,
- dokumenty potwierdzające nadanie numeru NIP – dotyczy tylko obcokrajowców.
Nowe ceny biletów długookresowych
Bilet | Cena do 31 grudnia 2013 | Bilet na Kartę Warszawiaka od 1 stycznia 2014 | Od 1 stycznia 2014 |
30 dniowy (I) | 100 zł | 98 zł | 110 zł |
30 dniowy (I i II) | 196 zł | 196 zł | 210 zł |
90 dniowy (I) | 250 zł | 250 zł | 280 zł |
90 dniowy (I i II) | 474 zł | 482 zł | 536 zł |
Nowe ceny ulgowych biletów długookresowych
Bilet | Cena do 31 grudnia 2013 - Ulgowe | Bilet na Kartę Młodego Warszawiaka od 1 stycznia 2014 | Od 1 stycznia 2014 - Ulgowe |
30 dniowy (I) | 50 zł | 49 zł | 55 zł |
30 dniowy (I i II) | 98 zł | 105 zł | |
90 dniowy (I) | 125 zł | 125 zł | 140 zł |
90 dniowy (I i II) | 237 zł | 268 zł |
Jak łączyć bilety z nowej i starej taryfy?
1 stycznia 2014 roku zmienia się taryfa biletowa ZTM. Aby nie utracić obecnie używanego biletu, należy zakodować Bilet Warszawiaka i Bilet Młodego Warszawiaka dopiero po jego wygaśnięciu.
Na karcie mogą być zakodowane maksymalnie dwa bilety tego samego rodzaju i typu. W związku z tym, jeśli pasażer po 1 stycznia 2014 r., będzie miał na karcie aktywny bilet 90-dniowy normalny ze „starej” taryfy (np. ważny tylko w pierwszej strefie), będzie mógł na niej zakodować, bez obawy utraty niewykorzystanej części bilet 90-dniowy normalny ważny w pierwszej strefie. Co ważne, bilet zostanie aktywowany automatycznie po wygaśnięciu pierwszego.
Zakodowanie biletu innego typu lub rodzaju (np. ulgowego 90-dniowego, normalnego 90-dniowego ważnego w 1 i 2 strefie, biletów 30-dniowych oraz biletów w ramach Karty warszawiaka i Karty młodego warszawiaka) spowoduje usunięcie z karty „starego” biletu.
Szczegółowe informacje można uzyskać:
- na stronie internetowej www.ztm.waw.pl
- pod numerem telefonu (24h) 19115
- pod adresem mailowym taryfa@ztm.waw.pl
- w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM