Rozpoczął się remont ul. Doryckiej na osiedlu Wrzeciono. Pierwsze prace prowadzone są na fragmencie wschodniej nitki drogi. Odcinek ten został zamknięty.
Zamknięty jest fragment wschodniej jezdni ul. Doryckiej na wysokości budynku nr 45. Ruch między ulicami Wrzeciono a Marymoncką odbywa się drugą, zachodnią nitką Doryckiej, po przeciwnej stronie tzw. okrąglaka, a bliżej szkoły podstawowej. Zostały tu wprowadzone dwa kierunki ruchu. Dodatkowo na obu odcinkach ulicy obowiązuje zakaz zatrzymywania się wzdłuż jedni i na chodniku – zakaz nie dotyczy miejsc w zatoce.
Asfalt i nowe płyty chodnikowe
Obie nitki ul. Doryckiej zmienią swój wygląd diametralnie. Z jezdni usuniemy trylinkę, a w jej miejscu położymy asfalt, po uprzedniej wymianie podbudowy do głębokości ok. pół metra. Sześciokątne płyty będą tylko na nitce wschodniej, na odcinku od wjazdu na wysokości okrąglaka do pierwszego sugerowanego przejścia dla pieszych – ale zostaną położone nowe, bo stare są już wyeksploatowane.
Na chodnikach ułożone zostaną estetyczne płyty o wymiarach 50 x 50 cm, a na zjazdach na posesje i parkingach oraz w dwóch zatokach postojowych pojawi się kostka betonowa. Remont przejdzie też parking przy zachodniej nitce ulicy. Do tego dojdzie wymiana 31 latarni.
Bezpieczniej i więcej zieleni
Po remoncie ulica nadal będzie jednokierunkowa. Zlikwidowany zostanie krótki dwukierunkowy odcinek na zachodniej nitce przy okrąglaku. Skrzyżowanie obu jezdni ulicy Doryckiej, na wysokości bloku Marymoncka 159, będzie wyniesione. Dzięki temu ruch zostanie uspokojony, co poprawi bezpieczeństwo. Na jezdni zostaną wyznaczone miejsca do parkowania równoległego.
Całość zmian dopełni nowa zieleń. Ulicę wzbogacą liczne krzewy, takich gatunków jak: tawulec pogięty, śnieguliczka koralowa czy róża okrywowa. Przestrzeń urozmaici także 17 nowych drzew: dziewięć dębów błotnych, cztery jarzęby szwedzkie i cztery klony czerwone. Wszystkie prace powinny zakończyć się do końca września.
Koszt realizacji inwestycji to 5 mln 289 tys. 676 zł (tyle wyniosła oferta warszawskiej firmy Delta, którą wybraliśmy w przetargu). 60 proc. tej kwoty pokryje dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w ramach programu „Mazowsze dla równomiernego rozwoju”.