null

"Matematyka w czterech porach roku – wiosna" w Przedszkolu Nr 236

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Przyszła wiosna, a z nią nowe zabawy matematyczne w naszym przedszkolu. W miesiącu kwietniu w oddziałach dzieci 3 letnich, realizowaliśmy trzecią część projektu edukacyjno - badawczego „Matematyka w czterech porach roku - Wiosna”.

Celem projektu było: kształtowanie wyobraźni dziecięcej, stosowanie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabywania umiejętności matematycznych. Podczas zabaw, działaniach praktycznych z użyciem darów przyrody: różnorodnych nasion, cebulek kwiatowych i warzyw dzieci poznawały i rozwijały wszystkie zmysły, szukały odpowiedzi na nurtujące je pytania, rozwijały umiejętności praktycznego zastosowania kompetencji matematycznych w codziennym życiu. Przeliczały, klasyfikowały, porównywały liczebności, bawiły się figurami geometrycznymi, bawiły się kolorami i rytmami. Miały możliwość obserwacji zmian zachodzących wiosną w przyrodzie.

W pobliskim parku im. J. Jarnuszkiewicza szukały oznak wiosny: pąki, listki na drzewach i krzewach, pierwsze kwiaty, trawa.

Eksperymentowały podczas zabaw badawczych. Poznały etapy wzrostu roślin, budowę kwiatu. Prowadziliśmy praktyczne działania w ogrodzie - prezentacja narzędzi ogrodniczych przez pana Jacka i Romana – poznały nazwy narzędzi ogrodniczych i instrukcję bezpiecznego używania ich w ogrodzie. Dzieci miały przygotowane miejsce, gdzie mogły posadzić swoje nasiona. Gościliśmy eksperta
w dziedzinie ogrodnictwa, panią Kasię, która opowiedziała nam o pracy na działce, sadziliśmy z nią nasiona do ziemi i na gazę.

W ramach projektu uczestniczyliśmy również w warsztatach wiosennych w Akademii Twórczego Rozwoju dla Dzieci i Rodziców – Trzecia Strefa. Dzieci miały możliwość zapoznania się z wyglądem kurcząt oraz kacząt.  Bliski kontakt ze zwierzętami zachęcał do pogłaskania ich, obserwowania, w jaki sposób poruszają się, odżywiają. Maluszki uczestniczyły w grze planszowej, przeliczały i rozwiązywały tematyczne zadania. W drugiej części spotkania zamieniliśmy się w małych ogrodników.

Matematyczne działania przyjęły formę nauki przez zabawę, dzięki której możliwe było osiągnięcie zaplanowanych celów. Przedszkolaki miały okazję zobaczyć jak w ciekawy sposób można bawić się matematyką, a przy tym uczyć się, zdobywać nowe umiejętności, rozwijać matematyczną wyobraźnię.

Opracowały – Joanna Kózka, Renata Stróżyk, Ewa Dąbrowska – nauczycielki P. 236



 

Zobacz galerię (9 zdjęć)