null

"MALI ODKRYWCY" z Przedszkola nr 236 w Liceum im. José Marti

Drukuj otwiera się w nowej karcie

Przygotowując nasze przedszkolaki do przekroczenia progu szkolnego prowadzimy wieloletnią współpracę z pobliskimi szkołami podstawowymi. W tym roku dzięki współpracy z rodzicami i uprzejmości Dyrektora szkoły mieliśmy niezwykłą okazję gościć w sąsiadującym z nami XXII Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. José Marti.

Starszaki zwiedziły budynek szkoły, zwróciły uwagę jak wyglądają sale lekcyjne m.in. zajęć z matematyki, informatyki, geografii oraz salę gimnastyczną. Odwiedziliśmy licealistów podczas lekcji geografii i mogliśmy zobaczyć, że uczą się o bardzo ciekawych rzeczach – o chmurach. Przedszkolaki również mogły poczuć się jak prawdziwi uczniowie podczas lekcji matematyki. Siedziały w ławkach, zgłaszały się do odpowiedzi na zadane przez nauczyciela pytania, podchodziły do tablicy i rozwiązywały zagadki matematyczne. Poszło nam bardzo dobrze! Wiele radości dostarczyła naszym dzieciom swobodna zabawa na Sali gimnastycznej. Podczas pobytu w szkole uczyliśmy się nie tylko treści przedmiotowych, ale również obowiązujących tam zasad – ciche rozmowy na korytarzu podczas lekcji, bezpieczne poruszanie się na szkolnych korytarzach, czy zgłaszanie się do odpowiedzi poprzez podniesienie ręki.

Dzieci miały okazję zobaczyć, że w szkole uczniowie mają zajęcia z różnorodnych przedmiotów i każdy może znaleźć coś ciekawego dla siebie oraz rozwijać własne zainteresowania. Ponadto można uczyć się języków obcych i poznawać elementy kultury różnych krajów. W LO im. José Marti obejrzeliśmy barwną wystawę dotyczącą Meksyku, a uczennice szkoły opowiedziały przedszkolakom ciekawostki związane z tematem ekspozycji.

Dzięki współpracy z Liceum Ogólnokształcącym im. José Marti „Mali Odkrywcy” odkryli szkolne uroki, a wyjście bardzo podobało się wszystkim starszakom. Tego typu wycieczki z całą pewnością wpływają na zainteresowanie dzieci szkołą i nauką, a tym samym ułatwiają przekroczenie progu szkolnego i przygotowywanie się do roli ucznia.

Opracowanie:

nauczycielki: Małgorzata Liedtke i Magdalena Bielecka

Zobacz galerię (3 zdjęć)